Kontakta oss
Har du funderingar om vår verksamhet, undervisning och barngrupper eller frågor om vår pedagogik, förskoleplats eller fakturafrågor är du välkommen att kontakta oss!
Telefon: 070 - 425 84 91
E-post: info@idealiv.se
Rektor: Elif Gencoglu
Kontakt: elif@idealiv.se
För att ansöka om plats för ditt barn, vänligen följ anvisningarna under fliken "Ansök om plats".
Vi tar gladeligen emot all typ av feedback!
På förskolan Idealiv är det viktigt att alla känner sig trygga och välkomna hos oss. Därför värdesätter vi era synpunkter och klagomål för att arbeta förebyggande och främjande. Synpunkts- och klagomålshanteringen ligger till grund för att hantera eventuella brister i verksamheten.
För att förebygga klagomål ser rektorn till att vid apt:n och verksamhetens utvecklingsdagar betona vikten av att förskolans personal är lyhörd och uppmärksam i dialogen med barn, och vårdnadshavare. All personal på Idealiv informeras och uppmanas till att vara uppmärksamma på synpunkter som framkommer i undervisningen samt vid föräldramöten, utvecklingssamtal och andra vägledningssamtal med vårdnadshavarna. Genom att ta tillvara och föra en dialog om synpunkter blir det möjligt att förebygga klagomål.
En klagomålsanmälan kan enkelt göras utifrån nedanstående alternativ.
Alternativ för hur en anmälan kan göras och till vem:
- klagomål görs direkt till pedagogerna muntligt på telefon eller på plats, eller skriftligt på lapp.
- klagomål görs direkt till rektorn muntligt på telefon (eller på plats), eller skriftligt på mejl till elif@idealiv.se
- Klagomål kan även lämnas in till Förskolenämnden. Kontaktuppgifer Förskolenämnden: forskola@boras.se, Telefon: 033-35 70 00
Vid en klagomålsanmälan hanteras ärendet nära där det uppstått det vill säga nära barnet. När ett klagomålsärende tagits emot ska pedagogen skyndsamt meddela detta till rektorn som dokumenterar detta i verksamhetens dokumentationspärm.
Utredande av klagomål
Klagomålet utreds av rektorn som ser till att det utreds opartiskt, effektivt och skyndsamt för att sedan återkoppla till vårdnadshavare med förslag om åtgräder och uppföljning.
Eventuella klagomål sammansälls som en del i förskolans systematiska kvalitetsarbete och analyseras för att utveckla verksamheten.
Alla klagomål som lämnas på utbildningen rapporteras till huvudmannen.
Tack för din åsikt!